Nog maar 48 weken te gaan. - Reisverslag uit Coogee, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Nog maar 48 weken te gaan. - Reisverslag uit Coogee, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Nog maar 48 weken te gaan.

Door: Wikkeldebikkel

Blijf op de hoogte en volg Wikke

10 December 2012 | Australië, Coogee

G'day mates!

Aussie is leuk! Met zomers weer, een lekker kleurtje en een appartement aan zee is het leven van deze backpacker alles behalve zwaar. Een dikke week na aankomst ben ik verhuisd naar Coogee, waar ik een appartement deel met drie anderen op de zesde verdieping van een appartementencomplex pal aan zee. Het leukste, het is goedkoper dan een hostel! In Sydney betaal je gemiddeld zo'n dertig dollar per nacht voor een kamer die je met minimaal vijf anderen deelt, nu ben ik per week minder kwijt. Helemaal als je weet dat rond kerst en oud en nieuw de prijzen voor een hostel stijgen naar zo'n negentig dollar per nacht. Oef.....

Maar New Years Eve, dat is natuurlijk de reden dat ik nog steeds in Sydney ben. Want, zo heb ik mij laten wijsmaken, eens in je leven moet je dat hier gevierd hebben. Ach, nu ik er toch ben... Waarom niet? :-) Daarna zal ik wel direct verder gaan reizen, ik bedoel, ik heb net vier maanden zon en strand gehad in Italië. Nu wordt het een beetje teveel van het goede hoor. Tijd voor een nieuw avontuur!

Momenteel werk ik in een schattig restaurantje in Randwick, zo'n twee kilometer heuvelopwaarts vanaf Coogee. Het is goed te doen met veel vaste gasten en veel uren. Komende zondag staat het personeelsuitje gepland, dus mijn timing is perfect. We gaan met zijn alleen naar de Italiaan op 200 meter afstand van mijn huis. What can I say? I like!

Ik ben sinds mijn aankomst in OZ gestopt met roken, op een onbewaakt moment na, tijdens een avondje jagerbombs in de plaatselijke kroeg. Gelukkig ben ik er nu achter dat ik van twee jagerbombs ook een nacht kan slapen in een hostel, dus we zijn overgegaan op de appelcider. Appelcider blijkt wonderbaarlijk goed te combineren met stoppen met roken, dus ik heb goede hoop voor de toekomst. Van drie pakjes sigaretten kun je overigens twee nachten slapen in een hostel, dat zorgt wel voor extra motivatie. :-)

Mijn wilde dierenteller op dit moment:
DolfijnenFlippers in de achtertuin, CHECK.
Australische kakkerlak, DUBBELCHECK.
Dat kan beter.

Ik ben nog op zoek naar twee Unox mutsen voor de nieuwjaarsduik. Wie o wie? Mijn dank zal vanzelfsprekend erg groot zijn.

Tata.
Xx



  • 10 December 2012 - 13:57

    Susanne:

    Jaaaa.... je hebt naar me geluisterd... Appelcider... lekker he? En je wilde dierenteller gaat echt wel snel omhoog wanneer je de stad uit bent hoor, so no worries mate!!! xx

  • 10 December 2012 - 16:07

    Marijke:

    Leuk wik! Gaat allemaal prima zo te lezen. We houden oma ook op de hoogte met printjes van je verhalen. haha. En NYE in Sydney is indd errug leuk! Veel plezier!!

    xx

  • 10 December 2012 - 20:45

    Jurjen :

    Hey Wikke!
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld!
    geniet ervan, 48week is zo om!

    Groetjes uit Grolloo

    Jurjen & Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 23921

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: