Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Wikke

Blijf op de hoogte en volg Wikke

07 Januari 2013 | Australië, Melbourne

2013, een nieuw jaar, tijd voor nieuwe ervaringen.

Na acht weken wonen en werken in Sydney, kwam het moment waar ik zo naar had uitgekeken. New Years Eve in Sydney Harbour. Volgens velen dé plek om de jaarwisseling te vieren. Wie ben ik dan om dat tegen te spreken? Om negen uur 's ochtends vertrokken wij richting het park om een goed plekje in het park te veroveren voor het vuurwerk vijftien uur later. Het was dertig graden en met 18.000 mensen was het park overvol mede-enthousiastelingen. Een lange dag, maar het was het waard. Al moet ik zeggen dat een vuurwerkshow van 12 minuten toch ietwat karig voelde na zo'n lange aanloop. Toch, de sfeer, muziekjes, de mensen. Ik had het niet willen missen.

Drie dagen later, terug naar het hostelleven. Een binnenlandse vlucht naar Melbourne en op zoek naar mijn nieuwe onderkomen. Een fantastisch hostel, schoon, leuke mensen en uiteraard vlak bij het strand. En mijn kamer? Tienpersoons, Wikke met negen mannen. Volgens mij doen ze het er om. :-) De eerste nacht was geen succes, de mannen hadden een wedstrijdje bomen zagen en mijn bovenbuurman bleek daarin kampioen. Ach ja, als dat het ergste is wat me kan overkomen, dan teken ik daarvoor. De gouden tip kwam vanuit Nederland. Mp3 aan en alles is opgelost. Iets waar ik zelf niet aan had gedacht. Some things never change...

Ondanks dat ik verliefd werd op Sydney, blijkt mijn liefde voor Melbourne even groot. Het is hier wat alternatiever met veel muziek en kleine barretjes. Verder weer veel groen en een prachtige skyline. Momenteel zit ik in de Botanic Gardens in het zonnetje. Goed leven, door Wikke Popken. :-)

Gisteren een tripje gemaakt naar Phillips Island. Met trots kan ik mededelen dat ik mijn eerste kangoeroes heb gezien. De eerste lag weliswaar op mijn bord, de tweede dood langs de weg, maar uiteindelijk heb ik dan toch een aantal levende exemplaren mogen aanschouwen. Dat, en koala's en mini penguins. :-)

Overmorgen zit mijn tijd in Melbourne er alweer op en reis ik via de Great Ocean Road naar Adelaide om over een week aan te komen in Edenhope, waar ik tien weken de rol van barvrouwe mag vervullen in de lokale pub. Kortom, ik vermaak mij hier uitstekend!

Als je dit leest, laat dan ook even een reactie achter. Vind ik leuk!

Xx

  • 07 Januari 2013 - 07:39

    Loes:

    Wauw, weer prachtige avonturen. Heerlijk! Geniet er van!

  • 07 Januari 2013 - 11:12

    Miranda:

    Leuk Wik, al je verhalen te lezen :-) Fijn dat je het ook zo naar je zin hebt! Ben je nu weer alleen aan het reizen en heb je al een onderkomen, in Edenhope?

    Lieverd geniet en heel veel plezier

    Dikke kus Miranda en de rest

  • 07 Januari 2013 - 13:57

    Marijke:

    Hey wikkie!
    Cool man, hoe ga je ocean road doen, in een 'wikke' camper of maar een degelijke auto?
    Veel plezier van ons en kleine Miloutje (die al aardig groot groeit ;))

  • 07 Januari 2013 - 17:59

    Bea:

    Steeds als ik je verhalen lees ben ik jaloers Wikje.... Al die warmte en lekker weer daar... en alleen maar kou en regen hier.... Dus geniet er ff extra van ook voor mij .. ;-)

    Hug xx

  • 08 Januari 2013 - 10:31

    Henny Popken:

    Hallo avonturier,

    Wat een mooie verhalen, en wat zie je toch veel. Heb je ook foto's gemaakt? Ben zeer benieuwd naar het paradijsje daar. Wat zal je al bruin zijn ,of niet?
    Geniet er maar van meisje , ik kan je vertellen dat vele jaloers op je zullen zijn.

    ben blij dat het gewone leven weer is begonnen, wnt al die pondjes moeten er weer af natuurlijk, hahahahahah We doen ons best.
    Het geluid van mijn PC is nog steeds neit gelukt ,jammer he

    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal, zal Oma dit verslag weer even brengen.

    Van ons een dikke kus,

    Groetjes Oma, Henk en Henny

  • 08 Januari 2013 - 12:34

    Rosanne:

    HeY wikke,

    Leuk om te lezen! Geniet ervan, klinkt fantastisch!

    x Rosanne

  • 09 Januari 2013 - 14:58

    Alie:

    hoi wikke ik geniet van je verhalen maar ben een beetje jaloers x alie

  • 12 Januari 2013 - 19:22

    Harrie H Te B:

    Als je nu weer een dooie kangeroe vind moet je wel in zijn zakken kijken hoor, je weet nooit wat je vindt ..... en doe ze in ieder geval de groeten van mij in Edenhope .
    Zeg maar van dirty Herrie...ze kennen me vast nog wel.
    Wikke.... doe daar in ieder geval heel veel plezier hebben en... pas goed op jezelf, koop een paar oordopjes voor in de hostels want voor je weet heb je gehoorschade.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 23928

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: