Het fantastische plaatsje Edenhope - Reisverslag uit Edenhope, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Het fantastische plaatsje Edenhope - Reisverslag uit Edenhope, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Het fantastische plaatsje Edenhope

Door: Wikke

Blijf op de hoogte en volg Wikke

05 Februari 2013 | Australië, Edenhope

Jemig, wat gaat de tijd hier snel. Het is inmiddels alweer meer dan drie weken geleden dat ik voet zette in Edenhope. Het is een dorpje met zevenhonderd inwoners, plaatselijke bedrijfjes, supermarkt en natuurlijk een pub. De mensen zijn hartelijk en ik ben dan ook al helemaal opgenomen in de gemeenschap.

Ik werk van dinsdag tot en met zaterdag achter de bar en dat maakt het erg makkelijk om iedereen te leren kennen. De pub maakt in Australie veel meer deel uit van het dagelijks leven dan het in Nederland doet. Wat het werken natuurlijk alleen maar leuker maakt. Maar ook buiten werktijd is er genoeg te doen. Ik verveel mij geen moment.

Deze week was het tijd voor mijn allereerste rijles aan de verkeerde kant van de weg. Ik had hiervoor al een aantal kamikaze acties gehad bij het oversteken van de weg en ook al twee keer een poging gedaan om bij de bestuurder op schoot te gaan zitten, omdat de bijrijdersstoel aan de andere kant zit. Dat was wel behoorlijk hilarisch. Maar het autorijden ging super. Het schakelen met mijn linkerhand ging beter dan verwacht en omdat je stuur aan de andere kant zit is het onmogelijk om te vergeten aan welke kant je moet blijven rijden. Dus mam, geen zorgen!

Het ongedierte hier is wel erg aanwezig. Ik heb spinnen gezien die thuishoren in een horrorfilm en toen ik per ongeluk op een slang ging staan, wist ik ook zeker dat ik dat niet nog een keer moest doen. Maar ach, outback Wikke is nog steeds in de maak. Zo heb ik mijn eerste schietles gehad. Ik was behoorlijk goed, totdat ik het grote geweer mocht proberen. Dat is er eentje met een terugslag als je schiet, zeg maar. Nou.... Ik heb een mooie schram over mijn gezicht. Heel grappig volgens iedereen hier. Haha.

En aankomende vrijdag ben ik jarig. Ik word vijfenzevenenzesentwintig. ;-) Ik heb vrijdagavond vrij en iedereen komt naar de pub om te borrelen. Leuk leuk leuk. Mocht je nou even willen bellen, mijn nummer is +61450470825. Langskomen mag natuurlijk ook. :-) Vrijdagochtend na negen uur Nederlandse tijd ben ik bereikbaar. Ik schrijf dit verhaaltje trouwens op mijn nieuwe tablet, gekregen van mams en paps. Jeeeej.

Tot gauw allemaal. Xxxx

  • 05 Februari 2013 - 07:47

    Loes:

    Wauw, who knew dat jij het zo goed zou doen in de outback! Go girl! Alvast een hele toffe verjaardag! Groetsels!!

  • 05 Februari 2013 - 09:11

    Rosanne:

    Weer leuk om te lezen, alvast een hele fijne verjaardag gewenst! X

  • 05 Februari 2013 - 09:19

    Daan:

    Leuk

  • 05 Februari 2013 - 10:12

    Jette:

    Aah spinnen?! Die bestaan niet toch?! ;-)

  • 05 Februari 2013 - 10:14

    Amda:

    Zolang jij uit de buurt van slangen en grote spinnen blijft, niet bij bestuurders op schoot gaat zitten,uitkijkt met oversteken, uit de buurt van geweren blijft en niet vergeet dat je daar links moet rijden....................no worries hier hoor.;-).

    xxxxx Mama

  • 05 Februari 2013 - 10:29

    Geeesje:

    Jouw verslag is toch veel leuker dan de krant lezen.Geweldig meiske dat je het zo naar je zin hebt.

  • 05 Februari 2013 - 17:38

    Herrie:

    He Wik , tip van de dag ,als je nu achterstevoren in de auto gaat zitten en achteruitrijd zit je weer aan de goede kant......

  • 05 Februari 2013 - 17:51

    Amda:

    Dinges nog meer goede tips? haha

  • 07 Februari 2013 - 11:57

    Henny Popken:

    Hallo die Wik,

    Wat weer een belevenissen daar, het Dorp staat helemaal op zijn kop, want Wikke is daar.
    Het lijkt daar wild west wel met dat schieten, toch bij de politie?
    Ik wens je alvast een gezellige, vermakelijke en goede verjaardag toe met wat ik begrijp heeeeel veel bekenden van de Pub.
    ik zal proberen te bellen.maar ik weet niet of wij naar het buitenland kunnen bellen, ik zie wel even...

    DIKKE KUS
    Henk en Henny


  • 07 Februari 2013 - 23:06

    Miranda:

    Lieve Wik wat weer een verhaal!!

    Dus enorme spinnen bbbbrrr

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat

    Hele dikke kus en tot chat


  • 08 Februari 2013 - 04:58

    Marina:

    Wat leuk leuk leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik zie het al helemaal voor me, Wikke in actie haha! Een heeeeeel fijne verhaardag en we gaan vanaaf bellen! Kusserdekuskus! XXX

  • 08 Februari 2013 - 20:10

    Alie:

    van harte gefeliciteerd een hele fijne dag en mooie dagen x alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 23929

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: