Italië! My new love! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Italië! My new love! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Italië! My new love!

Blijf op de hoogte en volg Wikke

27 Juli 2012 | Italië, Venetië

Zo! Na vier jaar ga ik weer eens mijn waarbenjij.nu gebruiken, want eindelijk maar toch ben ik op reis gegaan! Een grote stap, en ik vond het doodeng, maar wat bevalt het me goed.

Op 2 juli ben ik geland in Italië en sindsdien werk ik als courier in charge op de camping Union Lido in Cavallino, Italië. Cavallino ligt op 23 kilometer van het bekende Venetië en in de maanden juli en augustus wordt deze plaats overgenomen door toeristen. Veelal Duitsers, Nederlanders, Denen en Zwitsers komen hier massaal naar toe om gemiddeld 14 dagen te genieten van het zeer aangename zomerklimaat aan de Adriatische kust. Pittoreske campsites zijn hier schaars, als voorbeeld, op de camping waar ik woon en werk bevinden zich op dit moment 12.000 mensen. Dat betekent overigens wel dat er in alle gemakken wordt voorzien, je kunt het zo gek niet bedenken of het is op deze camping aanwezig. Kapper, groenteboer, schoonheidssalon, spa, (gratis!) huisartsen, apotheek.... Hier is het allemaal! Het is ook gelijk een van de duurste campings in dit gebied, maar dan heb je ook wat!

Mijn werk bestaat veelal uit plannen, schoonmaken, klachten oplossen en de mensen tevreden houden. Ons team bestaat uit vier Nederlandse dames en gezamenlijk zijn wij verantwoordelijk voor 49 accommodaties van Selectcamp. De eerste twee weken waren vrij chaotisch omdat de zaken niet goed geregeld waren, maar nu de orde weer terug is, is ook meteen de rust weer terug. Op dinsdag, donderdag en zaterdag zijn de vertrek- en aankomstdagen en op deze dagen werken we meestal tussen de 12 en 14 uur. Daar staat tegenover dat we op andere dagen maar drie of vier uur hoeven te werken. Genoeg tijd dus voor zon, zee en strand!

Ook het wonen in een bungalowtent gaat me verrassend goed af. Ik blijk toch verborgen kampeertalenten te hebben. Iets wat ik zelf van tevoren helemaal niet verwacht had. Deze zullen waarschijnlijk zeer goed van pas komen tijdens het backpacken in Australië en Thailand.

Ondanks dat Italië het land is van de pizza's en de pasta's, heb ik het toch voor elkaar gekregen om tien kilo af te vallen in 3,5 week tijd. Door het harde werken in belachelijke temperaturen van veertig graden en hoger gaat het bijna als vanzelf. Uiteraard geniet ik ondertussen ook van het lekkere eten. Een prachtcombinatie dus! En het staat me ook nog eens onwijs goed. :-)

Nog even een paar dingen die me opvallen:
- Nederland verkoopt tomaten onder valse voorwendselen. Italiaanse tomaten smaken daadwerkelijk naar tomaat, heerlijk!

- Italiaanse mannen zijn de meeste ijdele mannen waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik zal mijn mening daarover verder voor me houden.

- Italiaans lijkt erg op de Franse taal. Nu is mijn Frans belabberd, maar als ik na dit seizoen ook belabberd Italiaans spreek, ben ik tevreden.

Goed, tot zover een eerste update.

Ciao! <--- jaja!

  • 27 Juli 2012 - 21:35

    Lieve Wikke:

    Hey moppie, wat leuk om te lezen wat je zoal bezig houd en vooral leuk om te lezen dat het goed met je gaat.

    Wacht met smart op je vlgd verslag!!!


    Liefs Miranda

  • 27 Juli 2012 - 21:37

    Roeline Geerts:

    Helemaal goed, dit verhaal! Het valt me mee dat je nog niet verteld hebt hoe belachelijk bruin je al bent! Ik hoop het in september met eigen ogen te komen bekijken :-)

    Liefs vanuit een steeds kouder Nederland
    xxxx

  • 27 Juli 2012 - 22:43

    Loes:

    Hey Wiks!

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! En supervet (of juist niet :) ) dat het ook zo goed gaat met gewichtsverlies. Dat is nog eens een mooie manier!!

    Have fun!

    liefs Loes

  • 28 Juli 2012 - 17:08

    Hellen:

    ey wik,
    nice om ff wat te lezen...
    je hebt het nogsteeds na je zin dus?mooi man, tis zo weer voorbij,....
    maar ik als dieetiste maak me wel zorgen hoor, 3 week 10 kilo?is dat verantwoord ;-p huhu....denk goed om jezellf

    ik ben net terug van callatsoog! ook 3 dagen 30+ haha dus weet wel hoe je je voelt daar in Italie ;-)

    en wat betreft je italianse opmerkingen: ik houd gelukkig niet van tomaten EN italianen hahah dus die italiaanse tomaten? hahah


    nou veel plezier nog daar en werk ze ,..

    x hellen

  • 29 Juli 2012 - 03:01

    Marina:

    Yay Wik! Klinkt allemaal top meissie! Foto's!!!! Ik wil foto's!!
    EN wanner kunnen we skypen? Dikke kus en have fun daarling! :)

  • 22 Augustus 2012 - 16:27

    Rosanne:

    Hey Wikke,

    Ik kom er eindelijk aan toe je verhaal te lezen, maar leuk dit :-)

    Geniet ervan!

    xx Rosanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 23978

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: