One week downunder - Reisverslag uit Coogee, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu One week downunder - Reisverslag uit Coogee, Australië van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

One week downunder

Blijf op de hoogte en volg Wikke

19 November 2012 | Australië, Coogee

Anderhalve week geleden stapte ik in het vliegtuig naar OZ. Dat de reis lang zou zijn wist ik vooraf, maar jeeeeeemig he, WAT een lange reis. Poeh. Van deur tot deur was het welgeteld 46,5 uur. Daarvan zat ik 24 uur in het vliegtuig en de andere uren was ik verdwaald op het vliegveld van Thailand, verdwaald op het vliegveld van Taiwan en zoekende naar mijn shuttlebus op het vliegveld van Sydney. Maar goed, dan sta je wel middenin Sydney en ben je weer terug in de lente, met de hele zomer nog voor je.

Het hostelleven was wel even wennen. Ik kreeg een kamer met vijf Zweedse mannen (en er waren zes bedden). Tijdens de eerste nacht kwamen drie van de vijf zo dronken thuis dat ik ze uiteindelijk nog moest uitleggen waar ze sliepen en tijdens de tweede nacht nam een van de andere jongens een meisje mee naar de kamer... En ik kan je vertellen. Je hoort alles. Echt. Alles. Maar na het tentleven in Italië is een hostel superdeluxe met een badkamer op loopafstand, dus ik heb me er moedig doorheen geslagen afgelopen week. En ik heb ontdekt dat er ook vrouwenkamers zijn in hostels, geen overbodige info.

Na twee hostels woon ik nu in een prachtig appartement aan zee. :-) Ik blijf twee maanden in Coogee wonen en eind januari zal ik verder reizen naar Melbourne en Adelaide. Ik ben nog druk op zoek naar een baan om dit te kunnen betalen, want Australië is geweldig, maar enorm duur. Voor een kopje koffie vragen ze schaamteloos vier dollar en voor een pizza Margerita bijvoorbeeld negentien dollar. De dollar staat nu bijna gelijk aan de euro, dus reken maar uit. Als je vervolgens schoorvoetend vraagt wat je moet betalen voor gebruik van het toilet, dan kijken ze je aan of je achterlijk bent. Betalen voor het toilet? Dat is van de zotten. Leuk al die tegenstrijdigheden.

Ik vind Australiërs echt super vriendelijk en behulpzaam en de straten geweldig veilig en schoon. Wij zeurende Hollanders kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen. Ik heb nog geen kangoeroes gezien, maar dit schijnt onvermijdelijk te zijn als je de stad verlaat. Wordt dus ongetwijfeld nog vervolgd. Hier voor de kust worden wel met enige regelmaat walvissen, dolfijnen en haaien gespot en de wilde papegaaien zitten hier op het balkon. Er is hier dus genoeg te zien. Oh en de Australische mannen....

Helaas tijd is op. Ik spreek jullie gauw weer. X

*dit blog wordt mede mogelijk gemaakt door de IPad van roomie en reisbuddy Jill

  • 19 November 2012 - 10:15

    Daan:

    Super leuk!

  • 19 November 2012 - 10:23

    Corneé:

    Leuk hoor! Mooie verhalen.

    Dit blog? Haha

  • 19 November 2012 - 10:54

    Petronella:

    Hey schat! Klinkt spannend allemaal :) Living the dream. Dikke kus!

  • 19 November 2012 - 10:56

    Wikkeldebikkel:

    Corneetje popje. Geen domme dingen publiceren op mijn blogsite hè... Check je bronnen. :-)

  • 19 November 2012 - 11:58

    Miranda:

    Leuk Wik om te lezen dat het goed met je gaat!! Heel veel plezier en we spreken elkaar snel

    Dikke kus

  • 19 November 2012 - 12:25

    Jur.:

    Hey skat!

    Waauw... wat een heerlijke verhalen (behalve van die roomies in 't hostel dan ;-)
    Lekker dat je ff in een appartement zit! Succes met het zoeken naar werk

    Dikke kus!
    Jur.

  • 19 November 2012 - 13:09

    :

    Hi Wik, goed om te horen dat het goed met je gaat. Het is inderdaad heel anders dan ons leventje in Italy. Ben vandaag voor het eerst na 7 maanden weer naar school geweest. Heel fijn dat je nu lekker een appartement hebt! Geniet er van pop!

    Dikke kus

  • 19 November 2012 - 14:27

    Marijke Popken:

    Heej Wik!
    Leuk man, en kangoeroes midden in Sydney? Mssn in de dierentuin ;p Maar inderdaad buiten de stad zie je ze! Zeker weten. Zeker als je straks gaat reizen.
    Voor nu veel plezier en werkse (hoop dat dat lukt namelijk)

    Kus van ons (dikke knuffel van Milou)

  • 19 November 2012 - 14:27

    Marijke Popken:

    Heej Wik!
    Leuk man, en kangoeroes midden in Sydney? Mssn in de dierentuin ;p Maar inderdaad buiten de stad zie je ze! Zeker weten. Zeker als je straks gaat reizen.
    Voor nu veel plezier en werkse (hoop dat dat lukt namelijk)

    Kus van ons (dikke knuffel van Milou)

  • 19 November 2012 - 14:27

    Marijke Popken:

    Heej Wik!
    Leuk man, en kangoeroes midden in Sydney? Mssn in de dierentuin ;p Maar inderdaad buiten de stad zie je ze! Zeker weten. Zeker als je straks gaat reizen.
    Voor nu veel plezier en werkse (hoop dat dat lukt namelijk)

    Kus van ons (dikke knuffel van Milou)

  • 19 November 2012 - 14:27

    Marijke Popken:

    Heej Wik!
    Leuk man, en kangoeroes midden in Sydney? Mssn in de dierentuin ;p Maar inderdaad buiten de stad zie je ze! Zeker weten. Zeker als je straks gaat reizen.
    Voor nu veel plezier en werkse (hoop dat dat lukt namelijk)

    Kus van ons (dikke knuffel van Milou)

  • 19 November 2012 - 14:27

    Marijke Popken:

    Heej Wik!
    Leuk man, en kangoeroes midden in Sydney? Mssn in de dierentuin ;p Maar inderdaad buiten de stad zie je ze! Zeker weten. Zeker als je straks gaat reizen.
    Voor nu veel plezier en werkse (hoop dat dat lukt namelijk)

    Kus van ons (dikke knuffel van Milou)

  • 19 November 2012 - 14:28

    Marijke Popken:

    haha, dat is wel duidelijk na 6x (leuk joh internet)

  • 19 November 2012 - 18:57

    Rosanne:

    Leuk om te lezen Wikke, geniet ervan! X Rosanne

  • 19 November 2012 - 22:22

    Loes :

    Hey Wiks. Tof zeg! Wat een avontuur weer ! Echt lekker!! (jaloers...)

    Zeg.. Kom je 23 augustus weer even retour naar Utrecht? Dan kan je naar een bruiloft... :)

    liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 23937

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: