Einde in zicht! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Einde in zicht! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Einde in zicht!

Door: Wikke

Blijf op de hoogte en volg Wikke

11 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal,

Even weer een kleine update. Ons laatste nachtje in Zuid-Afrika is alweer aangebroken. Na drie mooie weken is het weer tijd om terug te keren naar de ijskoude realiteit in Nederland. ;)

Allereerst wil ik iedereen nog van harte feliciteren met mijn verjaardag! :P Bedankt voor alle mails, krabbels en smsjes!

We zijn vorige week zondag naar ST.Lucia gereden, een klein plaatsje aan de oostkust. Er werd wel gezegd dat het daar een paar graden warmer zou zijn, maar warmer dan veertig graden hadden we natuurlijk niet verwacht! BLOEDHEET was het! De airco kon er niet tegen loeien. Arme wij....

We hebben daar vanalles gedaan. Bootje varen tussen de nijlpaarden en krokodillen, wildpark, schildpaddenexcursie, strand, krokodillencentra, aapjes kijken... Drukdrukdruk! We werden bij gasthuis Zulani (voor ieder die ooit naar ZA gaat, ga daar slapen! Fantastisch!) gewaarschuwd voor nijlpaarden in de tuin, krokodillen in de bosjes en terreuraapjes. Hartstikke leuk natuurlijk, we hebben ze allemaal gezien.

Vrijdag was ik jarig :)! Champagne, taart en 'happy birthday' al om acht uur 's morgens! Zo hoort het! 's Middags zijn we de arme gebieden in geweest met twee mensen die we ontmoet hadden in een restaurant. Zij runnen een weeshuis en drie dagopvangcentra. Eigenlijk vier vervallen gebouwen die kinderen een dak boven het hoofd biedt. Angela en Keith hebben ons laten zien hoe de mensen leven. In de tientallen miljoenen hutjes, dus gebruikt worden om in te wonen, ligt bijna elke week iemand op sterven van AIDS. Mensen geloven nog steeds dat ze de ziekte niet kunnen krijgen als ze zich maar goed wassen na de seks. Onvoorstelbaar. Heel indrukwekkend om te zien hoe het hier werkt. De mensen zelf zijn allemaal heel aardig en vinden het een eer als ze op de foto worden gezet. Heel apart. Bekijk de foto's maar....

Afgelopen zondag zijn we terug gekomen in Guesthouse Threebees (ook een absolute aanrader) in Pretoria. (Gisteren dus :)) en morgenavond vliegen we terug... Pfffff. Wat gaat de tijd toch weer veel te snel. Morgen nog maar even in de zon liggen...

Tot gauw!

x Wik

• 11 Februari 2008 - 20:41

Jurjen:

Hey als de douane erg lastig doet over je olifant probeer dan in iedergeval de slachttanden nog mee te krijgen ;-)

Tot vrijdag!

• 11 Februari 2008 - 21:00

VvZ:

Je titel "Einde in zicht!" klinkt heel enthousiast.... gek. De Zuid-Afrikaanse zon is je blijkbaar naar je bol gestegen!
    We gaan het zien!
    x,
    M.

• 11 Februari 2008 - 22:53

Wes:

Heb me postduif ondertussen richting het noorden gestuurd dat me cadeautje teminste nog wel kan langskomen vrijdag hoop ik :$

voorzichtige terugreis gewenst!

X

• 12 Februari 2008 - 08:11

Petronella:

Sorry meis!

Gefeliciteerd, was het helemaal vergeten, maar ja, dat krijg je als je op vakantie bent :P Heb ik ook altijd last van.

Bla bla blaat.

Dikke kus!

• 12 Februari 2008 - 17:50

Roomie Jur.:

Schatjuuhh!

Jee, wat een prachtige foto's. Het ziet er naar uit dat jullie het super hebben gehad! Ik ben onder de indruk! Ennn. met de lieve katjes is ook alles prima hoor! Ze kennen me al helemaal. Ik word al opgewacht als ik binnenkom
    Nou, tot snel en een goede terugreis!
    xx Jur.

• 12 Februari 2008 - 20:32

Anneke:

Fantastische tijd gehad dus.
    Hele mooie foto's
    En wat het weer betreft, zo koud is het hier niet hoor. Ik heb vandaag de hele middag in t-shirt op het terras op het Vrijthof in Maastricht gezeten. En het is al 3 dagen zulk lekker weer.
    Goeie reis terug naar huis en de groetjes
    Anneke

• 02 Maart 2008 - 14:49