EINDELIJK een echte up-date! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu EINDELIJK een echte up-date! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

EINDELIJK een echte up-date!

Door: Wikje

Blijf op de hoogte en volg Wikke

24 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Ik heb jullie even laten wachten, maar hier is 'ie dan eindelijk... de up-date!

Bijna alles gaat hier goed. Mijn ouders zijn er en dat is natuurlijk hartstikke leuk. Avondeten gekookt door je ouders is een welkome afwisseling. Geloof me.

Ik woon momenteel ook in het appartement van mijn ouders. Mijn kamer is namelijk onbewoonbaar verklaard! Het water kwam met bakken tegelijk uit het plafond zetten waardoor werkelijk mijn hele kamer blank stond. Ik heb mijn laptop nog net kunnen redden maar het had niet veel gescheeld. Het gevolg.. ALLE kleren moesten naar de wasserette en ik kan tijdelijk niet op mijn kamer slapen. Goede timing van mijn ouders om juist nu naar het eiland te komen. Het ontbijt staat elke ochtend netjes klaar enzo :P

Maar goed, even to the point. Zaterdag ga ik samen met mijn moeder na the Dolphin Academy om (jaja je raadt het al) met dolfijnen te zwemmen!!!! Daar heb ik natuurlijk ontzettend veel zin in! Zondag gaan we naar Klein Curacao. Dat is een eiland hier vlakbij. Daar kun je erg mooi snorkelen, mijn nieuwe hobby. Mijn visfobie is EINDELIJK voorbij! Alleen mam is vandaag gebeten door een kwal. De kwalfobie is er dus wel weer.

Ik ben wonderbaarlijk genoeg niet op stap geweest dit weekend. Ik heb even wat slaap ingehaald en lekker filmpjes gekeken. Altijd goed. Ik ga zo nog wel even een drankje doen in de nachtwacht trouwens.

Even over de kaartjes. Ik heb er inmiddels..... VIJF! Yvonne, Miranda, Oma, Lucie en Clara. Dank je wel! Ze hangen nu even niet aan de muur maar als mijn plafond weer waterdicht is krijgen jullie kaartjes een ereplaatsje! Toppers!

Yvonne komt 31 juli hoogstpersoonlijk controleren of alles hier goed gaat. Deze inspectie duur tot 13 augustus en dat is inclusief stranden ontdekken, snorkelen, cafe's bekijken, terrasjes zitten en gezelligheid. Een heel vervelende taak dus. Ik heb medelijden met haar.
Agnes heeft ook geboekt en zij wil er zeker van zijn dat ik niet stiekem een mooie Antilliaanse kerel mer naar huis neem. Zij komt van 26 augustus en vliegt samen met mij op 6 september terug naar Nederland waar we op 7 september landen.
Wat een gezellige meiden he? :D

Oh en Agnes... We gaan hier paardrijden door de bergen. Dan weet je het alvast even :)

Zo, dat is wel alweer een heel verhaal he? Ik ben nog niet klaar.. sorry!

Dinsdag ga ik kajakken over het koraal. Ik heb gehoord dat je dan echt vlak over het koraal en de vissen vaart. Altijd leuk, een nieuwe ervaring. Mams en paps gaan uiteraard mee. Ik ben benieuwd (alweer)

De bruinmeter staat na een maand op... vrij bruin. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar ik ben wel al op zoek naar een mooi wit jurkje om iedereen de ogen uit te steken als ik terug ben. Vrouwen.... zucht!

Maar goed, ik ben aan het werk want een collega van mij werd onverwacht overvallen door de griep. Ik zal dus maar eens even artikels gaan tikken in plaats van verhaaltjes.

Hele dikke kus vanuit een zonnig en bloedheet Antillen.

Oh ja, ik wil nog even iets belangrijks zeggen. Mijn broerlief gaat op 14 september emigreren naar Zuid-Afrika. Ik ben ontzettend trots op hem en weet zeker dat ik hem op ga zoeken! Daan... Je bent er goed mee bezig!

  • 25 Juni 2007 - 06:40

    Harm:

    Zo das ook voor het eerst dat ik als eerste een reactie kan geven.
    Vette shit allemaal die je daar beleeft. Ik wilde ook echt wel langskomen als ik dit zo lees maar door een wisseling van banen lopen mijn vakantiedagen een beetje averij op. Volgend jaar maar mijn tante op trinidad bezoek dan.

    Heel veel plezier nog.
    Dikke kus
    Harm

  • 25 Juni 2007 - 07:53

    Yvonne:

    MAAK ME GEK!!

    haha..tot over een maandje!!
    xx

  • 25 Juni 2007 - 09:02

    Anneke:

    Hoi Wikke
    Leuk verhaal.Hoe kan het dat het water met bakken uit je plafond kwam? Toch niet door regen? Hoop het niet. Ga zelf naar de Antillen om hier de regen te ontvluchten. Zit van 28/6 t/m 5/7 op Bonaire en de 29e en 30e zit ik op Curacao.
    groetjes aan je ouders
    ajo

  • 25 Juni 2007 - 09:21

    Nienke:

    Hey Wikje!
    Waar kwam inderdaad dat water vandaan? Vloedgolf?
    Ik spring nu op de trein naar Utrecht naar Nouk!
    Veel plezier met je ouders daaro en tja ik zou natuurlijk ook maar wat graag langskomen, ware het niet dat ik voor ONS engels aan het maken ben :)

    Dikke kus!!

  • 25 Juni 2007 - 10:16

    Agnes:

    Haai,
    Goed bezig hoor ik wel!! Alleen een beetje jammer van al dat water... Maar ja zijn ergere dingen, alles komt wel weer goed... Ik heb er echt ontzettend veel zin in, gaan lkkr heel veel leuke dingen doen.. En dat paardrijden lijkt mij een prima begin.. Have fun nog en geniet!!

    Kus mij

  • 25 Juni 2007 - 12:25

    Petronella:

    Jaaaaaaa zeg, waarvoor is dat witte jurkje? Ik dacht dat je in roze zou gaan. Mis je meissie!

    Geniet er van.

    Liefs Peet

  • 25 Juni 2007 - 14:09

    Wes :

    Heej lekkerding,

    Hmm klinkt allemaal weer ontzettend goed :D Jaloers tog wel beetje op je hoor! Niet op het weer hier op kreta hittegolf ook! Friet van Piet gaat zelfs pas om 4 uur open dan weetje hoe erg het is ;-)

    Lekker dat je ouders er ook zijn :D Zal genieten zijn daaro voor ze groetjes natuurlijk.

    Heb je ook nog wel even up te daten over de vrouwen maar lijkt me geen strak plan via deze openbare gelegenheid ;-) Zit die nienke dalijk weer te spieken.

    Hoe is het werk daaro? beetje leuke stukken schrijven?

    Nou voor de rest vermaak je jewel oppassen nog steeds en genieten.

    We mailen snel ff ;-)

    Dikke kus van je ex-roomie

  • 25 Juni 2007 - 15:28

    Lotte:

    hoi hoi!

    Klinkt allemaal om heel erg jaloers op te worden!! Als het aan mij lag zou ik nu gelijk een ticket boeken, maar helaas... Zoals wesley al zei: aan de warmte ligt het hier niet.. echt te WARM! Maar aan de mensen daarentegen wel, wat een rust nog zeg :( Leuk dat je ouders er nu zijn! Doe je ze de groetjes van me! En veel foto's maken als je met de dolfijnen gaat zwemmen!!! En je broer.. gaaf zeg! Zuid Afrika, super! heel veel plezier met alles!!!!

    Dikke kus en knuffel

  • 25 Juni 2007 - 17:04

    Henny P[opken:

    Het lijkt me zo gaaf om te zwemmen met dolfijnen, hopelijk wel foto's genomen.
    Van Daan vind ik ook een uitdaging hoor!!!!
    Goed we zullen zien hoe daat gaat.
    Wij zijn zaterdag nog even bij het chalet geweest om te kijken hoe het scherm geplaats kan worden.
    Dat gaan we waarschijnlijk donderdag doen.
    Heb de vitrage nog even meegenomen om te wassen.
    Je hoort wel weeer,

    Groetjes Henny

  • 26 Juni 2007 - 09:47

    Jurjen:

    Heey Wikke!

    Ben blij dat het je nogsteeds zo goed bevalt!!
    Het regent hier nu pijpestelen... echt ******-weer. Dit weekend was het gelukkig droog. We hadden namelijk groot feest in Grolloo!! Je hebt wat gemist! maar gelukkig hebben we de foto's nog! Kijk maar eens op www.grolloo.org daar moeten ze wel ergens staan!

    Groetjes uit Grolloo!!

    (Wat lief he van mijn zussie dat ze speciaal voor mijn verjaardag weer naar NL gaat!!)

  • 26 Juni 2007 - 11:31

    Natascha:

    Hoi hoi, Ook hier is alles goed in de regen...
    Heerlijk zwemmen en snorkelen in de zee daar hè. Dan wil je toch echt niet meer zwemmen in de bruine zee in NL!!!
    Als jij terug komt dan ga wij (mijn ouders en wij met zijn 4tjes) 9 sept weg naar St. Maarten heeeerlijk. Dus is kort dag dan zal ik je wel niet meer zien. Dus als jij weer wat witter bent en wij bruin hihi.
    Gaaf dat Daan naar Zuid-Afrika gaat. Echt emigreren of voor een jaar ofzo? Jeetje dat wordt wel wennen zo ver weg.

    Wij zijn trouwens begonnen met ons vakantiehuisje te verbouwen..
    4 (je ouders)aanhangers vol puin is er al uit!

    Groetjes aan je ouders en nog veel plezier daar!!!!!

    Je nichtje xx

  • 26 Juni 2007 - 18:55

    Xanne:

    Veel plezier daar!!

  • 26 Juni 2007 - 19:01

    Paulien:

    hoi oi, wat weer een zalig makend verhaal van je mw. popken.... is nooit grappig als je bedenkt dat de bomen hier zo omwaaien en de straten helemaal blank staan bij tijd en wijle.... maar lekker hoor. Schoolfeest is inmiddels al weer geweest in schoonloo en grolloo. was echt wel leuk. Theo en ik hebben ons weer prima vermaakt. Heb mijn vader deze site ook laten lezen (hij is vroeger ook op de nederlandse antillen geweest) hij kijkt zo af en toe geloof ik ook naar je updates... ha ha.
    Nou he veel plezier en genieten maar van al die visjes.

  • 26 Juni 2007 - 21:00

    Henny Popken:

    Wat is het leven toch heeeeerlijk, Eindelijk vakantie!!!
    Wees blij dat je niet hier bent want het is regen wind stoten, dus geen vakantie weer, alhoewel het tegen het weekend op zal knappen, hoop ik maar.Ik denk als papa en mama terug zijn het weer vopop zomer zal zijn.

    Groetjes Henny

  • 26 Juni 2007 - 21:52

    Dennis:

    Heej wik

    Leuke update van je site...Klinkt allemaal erg leuk! In iedergeval beter dan in dat regenachtige Nederland hahaha.

    Xx

  • 27 Juni 2007 - 08:24

    Annemarieke:

    JaloersJaloersJaloers..
    Wel foto's van de dolfijntjes enz maken he...
    liefs

  • 27 Juni 2007 - 12:03

    Harry En Geertje:

    Hoi Wikke,

    Het gaat je goed daar, leuk om te horen en te lezen. Nog heel veel plezier. Die Daan toch, wat een uitdaging, veel succes.

    Liefs en groetjes Harry en Geertje

  • 27 Juni 2007 - 14:24

    Lydia:

    Hallo allemaal

    Wikke/Amda/Harrie

    Hoe is het met jullie? Vermaaak je je een beetje. Vast wel he Hoe is het met de kwallen?laat je nu niet meer bijten door die rot dingen.
    Het is daar beter als hier brrrr koud 15 graden Amda heb jij je sofi nummer ook bij je Lilian heeft hem nodig .

    Dikke kus van ons hier in het koude nederland.

    Groetjes Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 23984

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: