Hilarisch! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Hilarisch! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Hilarisch!

Door: Wikje

Blijf op de hoogte en volg Wikke

29 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Een dagje naar de struisvodelfarm. Echt, je lacht je dood. Je leert dat de mannetjesstruisvogels alleen aan sex denken (what else is new), dat de vrouwtjes zwaar onderdanig zijn. Als ze niet willen sexen worden ze doorgetrapt! En... Struisvogels staan nooit met hun hoofd in de grond. Die stomme tekenfilms liegen je dus gewoon voor!

Maar goed, na de rondleiding was het dan zo ver. Eerst deden we een wedstrijdje zwijnliggen. Onderdeel 1 van het toernooi. Je moest naast een zwijn liggen en kijken wie het langer vol kon houden. Na anderhalf uur gaf ik me gewonnen. Lui zwijn! (zie foto)

Daarna was het tijd voor zwartbuikschaapjes tellen.Wie er het meeste kon tellen voordat hij in slaap viel was winnaar van dat onderdeel. Het ging zo. Een schaapje..... Vijftien schaapjes.... zzzzzzzzzzzzzzestien zzzzzzzzzzch.... Het mag duidelijk zijn dat ik daar geen topper in ben. (zie foto, het zijn SCHAPEN, geen geiten!)

Leguaanwerpen. Een van mijn favoriete onderdelen. Je pakt een leguaan, neemt een aanloopje en werp hem dan zo ver mogelijk. Ik kwam op 113 meter. Dat schapenslaapje had me duidelijk goed gedaan. (zie foto)

Goed, eiergooien. Proberen het struisvogelei zo hard mogelijk op de grond te gooien, zonder dat het kuikentje dood gaat. Mij lukte het net. Het kuikentje, ongeveer zo groot als een volwassen kip, leeft nog wel. ECHT! (zie foto)

Krokodillendansen. Zo lang mogelijk in het water dansen totdat de krokodil je pakt. Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat ik niet bij de krokodil op de foto sta, ik was al gevlogen.

En dan... last but not least... de struisvogelrace. Je stapt heel lenig op een struisvogel, houdt je vast aan de veren (NIET an de nek) en daar ga je dan. Gelukkig had de struisvogel een sok over zijn hoofd dus bleef hij heel rustig. Totdat een van de meeloopmannetjes zonder waarschuwing die sok weg trok. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ging ik dan! Ze kunnen ongeveer tachtig kilometer per uur... Ik zat er dichtbij. (ZIE FILMPJE)

Nou, genoeg gekheid. Struisvogelfarm was leuk. Veel grappige weetjes opgedaan. Struisvogel hebben hersenen zo groot als een pinda. Ze zijn dus een beetje dom. Snappen niet dat ze gewoon door de omheinig kunnen klimmen en ze denken dat als hun hoofd ergens doorpast dat de rest er ook wel doorkan. Hierdoor hebben als heel wat struisvogels vastgezeten in gaas.

Zaterdag ga ik samen met mams zwemmen met dolfijnen. Foto's gegarandeerd.

Nu ga ik mijn happy our halen bij de nachtwacht! Geniet van de (vele) foto's!

(K)

  • 29 Juni 2007 - 02:02

    Wikke:

    Oh ja, ben ook nog gaan kajakken en naar het strand geweest. Ben ik lekker zelf de eerste. Ik richt een nieuwe hyves op. wikkeissnellerdannienkeenwesley.hyves.nl.

  • 29 Juni 2007 - 02:12

    Loes:

    Oh ja, en het laastte spelletjes is zeker spelfouten tellen? Wie wint krijgt een struisvogelritje GRATIS!*

    *exclusief vervoers-, verblijfs- en verzekeringskosten! OP EIGEN RISICO!

    Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan personen, eigendommen en psychische opvang.

    Alles gaat geheel op eigen verantwoording.

    Juridische aanklachten worden niet geaccepteerd.

    Op drukfouten voorbehouden.

    Winnaar kan prijs niet inwisselen voor geld.

    Loes behoudt de mogelijkheid om op ieder moment de prijs aan te passen.

    Prijs is alleen geldig voor vrouwen, met voorkeur geen mooi figuur.

    Mocht man toch goed antwoord insturen, krijgt hij een ronde zwijnliggen. GRATIS!*

    *exclusief vervoers-, verblijfs- en verzekeringskosten! OP EIGEN RISICO!

    Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan personen, eigendommen en psychische opvang.

    Alles gaat geheel op eigen verantwoording.

    Juridische aanklachten worden niet geaccepteerd.

    Op drukfouten voorbehouden.

    Winnaar kan prijs niet inwisselen voor geld.

    Loes behoudt de mogelijkheid om op ieder moment de prijs aan te passen.

    Nou Wik, nu gaan we naar de Nachtwacht!

  • 29 Juni 2007 - 08:15

    VVZ:

    Wikje!
    jij voelde zeker wel een band met die struis! hersenen zo groot als een pinda, daar kun jij over meepraten... ;)
    vanavond mn feestje in 't Paard! als je NU 't vliegtuig neemt...... ben je nog te laat :( we zullen HEEL even aan je denken. niet te lang; ons feestje is nix in vergelijking met jou leven!
    Have fun!
    x,
    M.

  • 29 Juni 2007 - 09:07

    Nienke:

    Wik, heel lief als je een hyves voor ons gaatoprichten, maaaarrr ikeb niet veel competitie aan Wes :( Hij is gewoon te traag.. (Wes ik ga nu op vakantie dus rijp je kans eens een keer)
    Lachen trouwens dat struisvogel sjezen! Maar hoe is het met je kamer afgelopen (met dat water)?
    Oja ik had je dinsdagnacht een sms gestuurd en ik zag dat je die vandaag al wel had gekregen haha! Nou het moge duidelijk zijn dat ik nu niet in de kroeg sta te springen :)

    Doeiiiii, Kus

  • 29 Juni 2007 - 15:17

    Maarten:

    he wikje

    dat lijkt me ook wel een keer lachen struisvogel rijden haha.
    nou wel saai TT-nacht zonder jou hoor.
    nou vel plezier en we dinken vanavond wel een op je.
    groetjes maarten

  • 29 Juni 2007 - 16:19

    Wesssssss:

    Tralalalalalala * hoort niet wat nienke allemaal zegt.

    Haha Wikkkkkuhh daar ben ik ook geweest op die farm snap precies dat je het kickuh vind!!!!!

    Hoe is het weer daaro? Hier heerst nog steeds een hittegolf richting de 45 zijn we makkelijk gekomen! Dus kwa weer kenne we samen genieten :D

    Hoe vinden je ouders het ook genieten zeker?

    Kreta is weer 90% supertop alleen zonder wikki geen 100 natuurlijk (A)

    Naja spreek je snel

    Dikke Kus


    * wikkespeeltvalsomdatzezelfhaarweblogsschrijftendannatuuuuurlijkdeeersteis.hyves.nl

  • 02 Juli 2007 - 11:18

    Angelique:

    hoi het is hier slecht weer en we zijn net naar huis gegaan em mama is ook niet lekker groetjes Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 23985

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: