Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wikke Popken - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen

Door: Wikje

Blijf op de hoogte en volg Wikke

05 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve mensjes in het koude kikkerlandje!

Het leek me wel weer tijd voor een mooie update! Paps en mams zitten op dit moment in het vliegtuig, dus ik heb weer alle tijd van de wereld ;)

Afegelopen zaterdag heb ik samen met mn mams met dolfijnen gezwommen. Het was echt geweldig! Wat een beesten zeg! Eerst vond ik het nog een beetje eng (visfobie toch nog niet helemaal over) maar nadat de trainer (!!!!) mij uitlegde dat het zoogdieren zijn was alle angst weg. We hebben allerlei kunstjes gedaan enzo.. Echt top! Foto's zijn uiteraard gemaakt en ik zal ze er morgen op zetten.

Daarna zijn we nog even lekker naar het strand gegaan en uiteindelijk zijn we bij een van de duurste en beste resaurants beland. Daar hebben we uitgebreid gegeten (voorgrecht-hoofdgerecht-wijntjes) voor 250 gulden met vier personen. Dat is omgerekend 25 euro per persoon. Belachelijk duur he?

Zondagochtend om zes uur ging de wekker voor onze reis naar 'Klein Curacao'. Dat is een klein eilandje hier vlakbij. Een uur en drie kwartier varen en elf kotsende mensen later kwamen we aan op het mooie eiland. De zee is daar zo ongelofelijk blauw! Echt super mooi. Volgens de verhalen zitten daar ook ontzettend veel zeeschildpadden, maar onze zoekacties mochten helaas niet baten. Wel hebben we hele mooie vissen gezien.

Zondagavond heb ik nog even de nodige drankjes gedaan en ben ik nog even bij de dolfijntjes geweest.

Maar goed, de werkweek is alweer begonnen dus nu zit ik op de redactie. Zaterdag ga ik voor het eerst duiken. Spannend!

Wie een hekel heeft aan mensen die erg bruin zijn geworden na de vakantie kan mijn ouders maar beter uit de weg gaan.

Nog een klein nieuwtje. Daan (broer) en Marijke (nicht) hebben een ticket geboekt en komen van zes tot dertien augustus.

Ik inmiddels weer in het studentenhuis en krijg morgen een andere kamer. Vanavond slaap ik nog op de kamer van Maaike. We gaan eerst even naar pianobar Soprano's en Rosanne, die ook op het eiland is, komt daar ook.

Foto's komen morgen.

  • 04 Juli 2007 - 23:06

    Nieko:

    Hey Wik!!

    Dat klinkt weer helemaal te gek!!
    Zonde dat pa en ma al weer weg zijn, maar heb jij natuurlijk weer lekker tijd voor je zelf!!

    Nou veel plezier en succes zaterdag bij het duiken!!

    Groetjes Nieko

  • 04 Juli 2007 - 23:50

    Pinda:

    Hey wik...

    Dat klinkt echt helemaal superrrr!! Wat een leventje heb jij... wijn drinken, met dolfijnen zwemmen, duiken, op het strand liggen... hmm... haha! Helemaal top! mijn mailtje komt eraan.

    xx linda pinda

  • 05 Juli 2007 - 06:59

    Petronella:

    Hey meissie,

    Heb je dan ook een foto van die trainer? :P

    Lekker dat je zo geniet.
    Hier is het hondeweer :)

    Kus!

  • 05 Juli 2007 - 10:37

    Hellen:

    "Zondagavond heb ik nog even de nodige drankjes gedaan en ben ik nog even bij de dolfijntjes geweest"

    jaja, ook dolfijntjes gezien dan? of was er iets anders DOL fijn :-P

    wikke ik verwacht foto's van die dolfijne dolfijnentrainer, hahah

    xxx

  • 05 Juli 2007 - 13:01

    Dennis:

    Klinkt weer goed wik!:D
    Veel plezier Zaterdag bij het duiken!

    xx

  • 05 Juli 2007 - 14:44

    Lisa:

    idd hellen, we verwachten foto's..
    Ben heel benieuwd :)

    Hou ons op de hoogte :D

    X

  • 05 Juli 2007 - 19:34

    Loesje:

    Beetje magertjes Wikke!'Zondagavond heb ik nog even de nodige drankjes gedaan en ben ik nog even bij de dolfijntjes geweest' eigelijk probeerde je het volgende te zeggen toch?
    'Ik heb zondag op een steigergezeten met een mooie jongen, in het maanlicht met een mooie sterrenhemel terwijl de dolfijntjes voor EN achter mij langszwommen en kunstjes deden en speelden en onder mijn voeten doorzwommmen. Toen heb ik mijn slipper maar in het water gegooid zodat ik de volgende dag een goeie reden had om terug te komen, maar toen heeft die mooie jongen meer dan een half uur moeite gedaan om hem terug te krijgen met gevaar voor eigelijk leven over de rotsen (hoe lief!) en toen was mijn plannetje mislukt, maar toen had ik een ander plan bedacht, maar die ga ik hier niet uitleggen want er kunnen kleine kinderen meekijken en daar is die info niet voor geschikt en dat plannetje was gelukt! En hij heeft ook nog een baby-dolfijn laten zien en alles uitgelegd over de mooie beesten, maar toen was ik al niet meer aan het opletten..'

    zoiets bedoelde je toch?

  • 05 Juli 2007 - 21:34

    Wikje:

    Mijn naam is haas!

  • 06 Juli 2007 - 18:33

    Lot:

    Whaha. Klinkt als een ehh- leerzaam uitje ;)

  • 07 Juli 2007 - 13:57

    Wes:

    :)

  • 08 Juli 2007 - 20:04

    Harrie En Geesje:

    He Wik, jij vermaakt je ook wel hoor/zie ik.
    Wij zullen die Groningers wel opvangen en ze van het zonnetje laten afkicken want dat is hier in Nederland heel gauw gebeurd.
    Het is hier Popken weer, o nee pokken weer is het weer hier als je begrijpt wat ik bedoel??????
    veel plezier daar en groetjes Stephen.
    Suusje is ook weer alleen in Boston, Roland is n.l.ook weer terug....

  • 16 Juli 2007 - 14:58

    Henny Popken:

    Hallo Wik,
    Ben weer in Assen, moet morgen weer gaan werken, het is niet anders.
    Maar waar blijven de foto's met de dolfijnen?
    Nog gefeliciteerd met mama's verjaardag he
    Ik hoop dat je nieuwe huisje je gaat bevallen.

    Dikke kus Henny

  • 17 Juli 2007 - 14:13

    Nienke:

    Had ik nog geen berichtje achtergelaten bij dit bericht?? Ik had het allang gelezen!
    Hooooi Wikke!
    Doei!
    Kus!

  • 30 December 2007 - 22:55

    Wikke :

    Ik heb het al van meerdere meiden gehoord. Mannen! Zijn baas is inmiddels ingelicht dus waarschijnlijk past hij nu wel op. Stomme stalker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wikke

Met pap en mam op bezoek bij broerlief in Zuid-Afrika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 23985

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 15 April 2013

Wikke op wereldreis

23 Januari 2008 - 13 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: